niedziela, 26 lutego 2012

AMORTYZATOR SACHSA

Jeśli ktoś planuje zakup tej maszynki ze stajni Yamahy, to myślę, że znajdzie tu na moim blogu kilka zdjęć i opisów detali tego motocykla.

Tylny amortyzator Yamahy  MT-03
Tylne zawieszenie MT-03 jest montowane bocznie, wzrok przykuwa nietypowa konstrukcja tego zawieszenia. Bardzo wyeksponowany, aluminiowy wahacz i przymocowany do niego amortyzator ma specyficzny, odmienny od innych motocykli wygląd. Rozwiązanie to po raz pierwszy wykorzystano w modelu  MT-01. Amortyzator w takiej konstrukcji jest montowany niemal poziomo z prawej strony motocykla, blisko silnika. Yamaha na swojej stronie informuje, że takie rozwiązanie pozwala uzyskać węższe podwozie w środkowej części maszyny i polepsza środek ciężkości dla lepszych właściwości jezdnych motocykla.

piątek, 24 lutego 2012

HAMULEC WAŻNA SPRAWA

Tylny zacisk hamulcowy firmy Brembo dobrze wróży :)
Yamaha MT-03 to motocykl prosty, brak tu wynalazku w postaci ABSu jednak logo Brembo na tylnym zacisku to dobry znak. Wszyscy doskonale wiemy, że w motocyklu tylny hamulec to raczej spowalniacz, jednak jego odpowiednie wyczucie i dozowanie siły hamowania pozwala na bardziej efektywne hamowanie. Brembo to znana i ceniona firma wiec obecność tego zacisku w MT-03 to znak, że tylny hamulec jest z górnej półki i powinien być przewidywalny.Obecnie firma Brembo zaopatruje w hamulce takie marki jak : Ferrari, Lamborghini, Maserati, i Porsche oraz wiele innych wiodących firm. Podsumowując - j nie mogę się doczekać kiedy przetestuję ten wynalazek z firmy BREMBO w mojej MT :)

czwartek, 23 lutego 2012

OLEJ

Dosyć wspomnień - wracam do tematu Yamahy MT-03

Olej to bez wątpienia ważna sprawa, olanie tematu może doprowadzić do sporych problemów.
W silniku motocykla Yamaha MT-03 mamy do czynienia z suchą misa olejową i trzeba pamiętać o spuszczeniu oleju z dwóch miejsc. Śruby spustowe są dobrze widoczne i raczej trudno pomylić je z innymi, klucz nasadowy 17mm jest tu bardzo przydatny. Oddzielnie należy spuścić olej z misy olejowej w bloku silnika i oddzielnie z zewnętrznego zbiornika oleju.

Filtr oleju ukryty jest pod tym dekielkiem


Po zlaniu oleju obowiązkowo trzeba wymienić jeszcze filtr. W tym celu należy odkręcić trzy śruby metalowego dekielka pod którym znajduje się wkład filtra oleju. Wymiana jest prosta i tylko należy zwrócić uwagę na odpowiednie dokręcenie śrub aby nie uszkodzić gwintu w bloku silnika. W celu odpowietrzenia i sprawdzenia poprawności działania układu smarowania należy kluczem 8mm poluzować śrubę na górze dekielka filtra oleju. Na uruchomionym silniku olej powinien sączyć się spod łba sruby, oznacza to dobry stan układu smarowania .Po zakończeniu sprawdzania śrubę oczywiście dokręcamy w celu zachowania szczelności układu. Właściwy stan oleju w silniku Yamahy MT-03 sprawdzać należy po zgaszeniu silnika i odczekaniu 2 do 3 minut. Miarka jest na bagnecie w korku wlewowym oleju. To dziwna i odmienna procedura sprawdzania poziomu, jednak w silnikach z suchą misą olejową to normalka :)

środa, 22 lutego 2012

POLSKI SOKÓŁ 600

Silnik POLSKIEGO SOKOŁA 600

W oczekiwaniu na wiosnę dalej przeglądam moto-zdjęcia z mojego archiwum. Zdjęcia Sokoła wykonałem na początku lat osiemdziesiątych na zlocie motocykli w Pasłęku. Pamiętam że wtedy była to perełka zlotu, a jak jest dzisiaj ? Czy polskie motocykle o wdzięcznej nazwie Sokół bywają na zlotach ?  
Sokoły 600 produkowano w latach 1936-1939. Opisy w Internecie podają, że wyprodukowano około 1400 sztuk tego ciekawego polskiego motocykla !

poniedziałek, 20 lutego 2012

IŻ CZY DKW ?

W domowym archiwum natknąłem się na stare zdjęcie z przed lat. Zdjęcie wykonane było w połowie lat pięćdziesiątych w  Pasłęku. Oczywiście wiem kto jest na zdjęciu, jednak w rozszyfrowaniu motocykla miałem pewien kłopot. Podejrzewam, że ten motocykl to IŻ-49 ewentualnie DKW NZ-350 ? 

Mój dziadek i babcia – Pasłęk – zdjęcie wykonane w połowie lat 50-tych.
Pierwszy IŻ-49 zjechał z taśmy produkcyjnej po drugiej Wojnie Światowej, produkowany był w latach 1946 -1950 ,był wierną kopią motocykla produkcji niemieckiej DKW NZ-350.

wtorek, 14 lutego 2012

ROK 1999

Dzisiejsze zdjęcie przeleżało sobie spokojnie w szufladzie ponad dziesięć lat, jednak kiedy je obejrzałem po latach przypomniało mi jak długa może być droga do upragnionych dwóch kółek.

Igor pogrążony w marzeniach :) lato 1999

Wielu moich kumpli marzyło o własnym moto , jednak w większości przypadków na marzeniach się skończyło. W naszym kraju zakup własnego moto to skomplikowana sprawa, a oprócz kasy potrzebne jest jeszcze cos więcej :) Upór i konsekwentne dążenie do celu to dobra droga do posiadania własnego jednośladu.

sobota, 11 lutego 2012

POD JEDNYM DACHEM odc.2

Olej trzeba wymienić szybko i sprawnie – przed powrotem małżonki do domu :) 

Wczoraj kiedy pokazałem podobne zdjęcie dostałem kilka komentarzy na facebooku, że to fotomontaż itp. Faktycznie wczorajszy kadr wyglądał sztucznie i mało naturalnie. Postanowiłem ukrócić wczorajsze spekulacje i dzisiaj powstało nowe foto przy wymianie oleju :):):)

Zapraszam do mojej galerii tam jest te zdjęcie w HD - http://jarjar69.wix.com/foto

piątek, 10 lutego 2012

POD JEDNYM DACHEM :)

Dobry garaż to podstawa.
Tolerancyjna żona to  marzenie wielu facetów. Kiedy moto pojawia się w pokoju to ciężka próba i sprawdzenie tego czy tolerancja małżonki wytrzyma test :)  Zawsze miałem problemy z prawdziwym garażem i tak mi zostało do dziś, dzisiejsze zdjęcie wyraźnie to pokazuje.

czwartek, 9 lutego 2012

CIEKAWY BLOG O MT- 03


Sporo jest w internecie informacji na temat Yamahy MT-03, jednak większość to podobne i powielane regułki  opisujące te same zagadnienia. Szukając konkretniejszych  informacji o MT-03 natknąłem się w sieci na  blog gdzie jest sporo ciekawych zdjęć i filmików pokazujących ten ciekawy jednoślad.  
Jeśli ktoś jest zainteresowany bliżej tematem podaje link - http://mt-03.blog.hu/

środa, 8 lutego 2012

40 LAT WCZEŚNIEJ

To chyba moje pierwsze zdjęcie na motocyklu :) Te stare zdjęcie, które wyszperałem w domowym archiwum uświadomiło mi  kiedy załapałem motocyklowego bakcyla. Może nie jest  to MT- 03, ale na poczatku lat 70 tych była to maszynka godna uwagi. Na zdjęciu moto mojego ojca MZ Trophy 250

A tak to się zaczęło :)

W latach 70 tych MZ ES 250 była podstawowym motocyklem Milicji Obywatelskiej. Dziś, zarówno w Niemczech jak i w Polsce, jest poszukiwanym klasykiem i wzbudza duże zainteresowanie nie tylko wśród fanów motocykli z byłej NRD.

wtorek, 7 lutego 2012

NERWOWE OCZEKIWANIE

W garażu nerwowe oczekiwanie :) na pierwsze wiosenne dni.

Zakup motocykla w listopadzie to dobry pomysł, jednak dotyczy to tylko ceny, która jest jesienią bardziej korzystna. Najgorsze przychodzi dopiero później kiedy mroźna zima blokuje opuszczenie garażu, a każdy dzień ciągnie się w ślimaczym tempie w oczekiwaniu na ciepłe wiosenne dni. Kiedyś byłem narwany i jeździłem po śniegu, jednak dzisiaj cierpliwie czekam na pierwsze oznaki wiosny :)

sobota, 4 lutego 2012

25 LAT WCZESNIEJ

Kiedy tego dnia rozmawiałem z Piotrkiem (Zebem) myślałem  inaczej , zupełnie inaczej.
To już prawie 25 lat od momentu kiedy wykonałem te zdjęcie, a ja doskonale pamiętam ten dzień. Czasami kiedy wracam do tamtych dni zastanawiam się co zostało z tamtych czasów. Mówiąc w wielkim skrócie zostałem jeszcze tylko ja i plaża , która wydaje się być ponadczasowa :) 

środa, 1 lutego 2012

TAK MI JUŻ ZOSTAŁO :)

  Tam na dole jakiś gość ujeżdżał swoja maszynę odciągając moja uwagę . Wyspa Lanzarote 2011

Zawsze kiedy tylko usłyszę dźwięk  silnika motocyklowego odwracam się odruchowo.Tego dnia kiedy wykonałem te zdjęcie wspinaliśmy się na wulkanicznej wyspie Lanzarote,  a na dole u podnóża góry jakiś gość ujeżdżał swoją maszynę odciągając moja uwagę :) 
Wulkaniczna wyspa Lanzarote ma ciepły klimat oraz mnóstwo ciekawych dróg, jednak jednośladów jest tam stosunkowo mało.